4bis(c). Canvis de redacció
Una altra possibilitat per evitar l'ús del masculí plural com a genèric o les formes dobles és recórrer a canvis de redacció (ús de formes verbals en lloc de formes nominals, per exemple) o a altres expressions despersonalitzades. Per exemple:
En català:
| Proposem: | En comptes de: |
| S’han presentat més de seixanta originals al premi de narrativa. | S'han presentat més de seixanta autors al premi de narrativa. |
| Requisit d’accés al postgrau: tenir el grau en Filologia Catalana. | Requisit d'accés al postgrau: ser graduat en Filologia Catalana. |
| Us donem la benvinguda. | Benvinguts i benvingudes. |
| Si teniu interès a rebre més informació, escriviu a l’adreça següent. | Si esteu interessats a rebre més informació, escriviu a l'adreça següent. |
| Coordinar els plans d’acció tutorial comporta reunions tant amb el professorat com amb l’alumnat. | Ser els coordinadors dels plans d'acció tutorial comporta reunions tant amb el professorat com amb l'alumnat. |
| Un cop donat d’alta el servei, es poden gestionar els recursos disponibles de manera ràpida. | Un cop donat d'alta el servei, els usuaris poden gestionar els recursos disponibles de manera ràpida. |
| Per aprovar, cal presentar-se a la convocatòria oficial corresponent. | Per aprovar, els alumnes han de presentar-se a la convocatòria oficial corresponent. |
| Us hi esperem! | Us esperem a tots i totes! |
| Desitgem que sigui una jornada ben profitosa per a tothom. | Desitgem que sigui una jornada ben profitosa per a tots i totes. |
En castellà:
| Proposem: | En lloc de: |
| Permite visualizar información sobre personas y grupos. | Los usuarios pueden visualizar información sobre personas y grupos. |
| Os damos la bienvenida a la Universidad de Verano. | Bienvenidos a la Universidad de Verano. |
| En el máster participan estudiantes de distintos países. | Los estudiantes del máster proceden de distintos países. |
| Tutorizar las prácticas supone implicarse en la formación profesional de los estudiantes. | Ser tutores de prácticas supone implicarse en la formación profesional de los estudiantes. |
| ¡Os esperamos! | ¡Os esperamos a todos y a todas! |
| Para superar la asignatura, se deberán aprobar los exámenes parciales. | Para superar la asignatura, los alumnos deberán aprobar los exámenes parciales. |
| Índice de muertes por accidentes laborales. | Índice de muertos por accidentes laborales. |
Aquest recurs s’utilitza sovint en textos esquemàtics o breus, com ara formularis, llistes, impresos, taules, enumeracions, etc. Per exemple:
En català:
| Proposem: | En lloc de: |
|
Amb el patrocini de: Patrocinen: |
Patrocinadors: |
|
Organitzat per: Organitzen: |
Organitzadors: |
|
Amb la col·laboració de: Hi col·laboren: |
Col·laboradors: |
En castellà:
| Proposem: | En lloc de: |
|
Con el patrocinio de: Patrocinan: |
Patrocinadores: |
|
Organizado por: Organizan: |
Organizadores: |
|
Con la colaboración de: Colaboran: |
Colaboradores: |