Universitat Rovira i Virgili

Tornar

Praxi Lingüística

3. Nucli

S’introdueix amb el verb atorga, en tercera persona i destacat, seguit del nom del títol o certificat corresponent i de la persona que l’ha obtingut. També s’hi poden fer constar altres dades com l’organització i la durada de l’activitat, el període de realització i l’acreditació de l’aprofitament o de l’assistència. De fet, no hi ha una única manera d’ordenar les dades, sinó que varia en funció de les característiques de cada document, sempre que es mantingui l’ordre lògic de la frase. Cal recordar que s’omet la puntuació al final de les línies que estan destacades tipogràficament (en negreta i cos de lletra més gran).

En títols menors sovint d’articula el text a l’entorn del verb certificar, en lloc d’atorgar, però seguint l’estructura del títol i no pas la del certificat. En aquest cas, el nucli s’introdueix amb el verb certifica, en tercera persona i destacat, seguit de la conjunció que i el nom de la persona que l’ha obtingut. A continuació se segueix l’oració amb un verb com ara ha assistit, ha participat o ha superat que introdueix el nom de l’activitat i la resta de dades complementàries (en aquest tipus de títol se segueix el criteri general de documents administratius pel que fa a la menció de l’emissor: càrrec en minúscula i absència de tractament protocol·lari).

Les denominacions personals que apareixen als títols han de ser completes (nom i dos cognoms, si és el cas), oficials (les que figuren al document d’identitat) i ortogràficament correctes (vegeu Divergències lingüístiques entre el document d’identitat i la sol·licitud del títol).