18. La coma entre el subjecte i el predicat
És incorrecte escriure una coma entre el subjecte i el predicat:
*Els alumnes matriculats, tindran dret a sis convocatòries ordinàries d'examen.
Els alumnes matriculats Ø tindran dret a sis convocatòries ordinàries d'examen.
Cal vigilar especialment a no cometre aquesta incorrecció quan la frase és llarga:
*Una de les principals raons per les quals l'Emili Rosales es va interessar per la publicació de Sebastià Juan Arbó, fou precisament el neguit per donar a conèixer un escriptor del nostre entorn gairebé desconegut.
Una de les principals raons pel les quals l'Emili Rosales es va interessar per la publicació de Sebastià Juan Arbó Ø fou precisament el neguit per donar a conèixer un escriptor del nostre entorn gairebé desconegut.
Si entre el subjecte i el predicat hi ha un complement o un matisador, llavors sí que hi posem una coma:
Una de les principals raons per les quals l'Emili Rosales es va interessar per la publicació de Sebastià Juan Arbó, com ja es va dir ahir, fou precisament el neguit per donar a conèixer un escriptor del nostre entorn gairebé desconegut.