1. Ús més estès: les enumeracions
En el català estàndard d’avui l’ús del punt i coma ha quedat pràcticament reduït a les enumeracions que contenen complements explicatius:
Hi van participar les persones següents: Gisela Borràs, presidenta del Comitè; Eulàlia Novell, secretària; Marc Pons, vocal primer; Albert Ventura, vocal segon; Laura Flix, tresorera.
En aquest volum editem les obres següents: Croquis del natural, el seu primer recull de contes; La papallona, que és la primera novel·la; La febre d’or, l’obra més ambiciosa.
Hem de tindre en compte que, si l’últim element de la relació va introduït per les conjuncions i, ni, o, o bé, el punt i coma se substitueix per una coma:
*Hi van participar les persones següents: Gisela Borràs, presidenta del Comitè; Eulàlia Novell, secretària; Marc Pons, vocal primer; Albert Ventura, vocal segon; i Laura Flix, tresorera.
Hi van participar les persones següents: Gisela Borràs, presidenta del Comitè; Eulàlia Novell, secretària; Marc Pons, vocal primer; Albert Ventura, vocal segon, i Laura Flix, tresorera.