La URV acull una jornada d’elaboradors d’exàmens de llengua

Tècnics lingüístics de totes les universitats catalans es van trobar per millorar els exàmens interuniversitaris de català i d’anglès

El Servei Lingüístic de la URV va acollir divendres passat, 30 de novembre, la Jornada CIFALC "Com podem elaborar uns exàmens millors", on van participar una seixantena de tècnics de català i anglès implicats en el procés d'elaboració d'exàmens interuniversitaris de llengües.

La Jornada es va iniciar amb una taula rodona en què les expertes Neus Figueras (Universitat de Barcelona), Laura Puigdomènech (Direcció General de Política Lingüística) i Cristina Riera (Escola Oficial d'Idiomes) van debatre sobre els aspectes que garanteixen la qualitat dels exàmens. A continuació, els assistents van poden participar en quatre tallers: "Recursos d'àudio per a l'elaboració d'exàmens" (a càrrec de Jordi Barrero, del CRAI-URV), "Bones pràctiques de pilotatge" (amb Laura Riera i Rebeca García, UAB), "Dissenyar exàmens i no morir en l'intent" (amb Eugènia Garijo i Montserrat Guevara, del Consorci per a la Normalització Lingüística) i "A 'potluck workshop: sharing good practice in evaluation" (Esther Alabart, José R. Biau i Adelaida Martín, URV).

La jornada es va cloure amb dues sessions simultànies: "Com podem millorar els exàmens de català", en què es van fer propostes de millora per a les proves d'aquesta llengua, i el taller "Assessing reading: an introduction to task and item types", a càrrec de John Bates (URV).

La CIFALC (Comissió Interniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya) és l'òrgan tècnic de cooperació dels serveis lingüístics de totes les universitats catalanes que treballa en l'àmbit de l'ensenyament i l'acreditació de coneixements lingüístics, i ha estat coordinada durant els anys 2017 i 2018 pel Servei Lingüístic de la URV.