El PDI es forma per avaluar les competències lingüístiques dels estudiants de la URV

Del 9 al 29 de novembre el SL i l'ICE de la URV imparteixen el curs d'Avaluem Competències. És un curs virtual que s'adreça al PDI de la URV i que el prepara per valorar les competències escrites i orals dels seus alumnes.

Del 9 al 29 de novembre el Servei Lingüístic i l'Institut de Ciències de l'Educació de la URV duen a terme la tercera edició del curs d'Avaluem Competències. Aquest curs s'adreça al PDI de la Universitat. S'hi treballen els criteris perquè els professors puguin valorar les habilitats comunicatives dels seus estudiants.

A Avaluem Competències, el PDI aplica, a casos pràctics, un model que l'ajuda a avaluar les habilitats escrites i orals, tant en les assignatures de grau com, especialment, en el treball de fi de grau. Aquest model l'han elaborat el Servei Lingüístic i el Servei de Recursos Educatius de la URV.

«Els demanem a professors que no són lingüistes que valorin lingüísticament els seus estudiants», explica la professora del curs, Mònica López. Per això, el curs no pretén transmetre criteris d'avaluació, sinó ensenyar a treballar amb una eina comuna (el model d'avaluació) que permeti valorar de manera homogènia les habilitats lingüístiques dels universitaris de la URV.