Convocat el Mobint per al curs 2015-16

Ja es pot sol·licitar un ajut per als programes de mobilitat internacional, que permeten estudiar arreu del món i millorar el coneixement de la llengua i la cultura d'altres països.

La Secretaria d'Universitats i Recerca ha convocat el Mobint 2015-2016. Aquests ajuts econòmics s'adrecen als universitaris perquè puguin fer una estada acadèmica de mobilitat, en el marc dels programes d'intercanvi internacional. L'objectiu és promoure que els universitaris vagin a estudiar a altres països.

Requisits

Pot optar al Mobint qualsevol ciutadà d'un estat membre de la Unió Europea o ser-ne residents. Se n'exclouen els estudiants en situació d'estada. A més els sol·licitants s'han d'haver matriculat en una universitat catalana durant el curs 2014-2015, i aquesta situació s'ha de mantenir mentre duri l'ajut.

També han de tenir, com a mínim, una nota mitjana de 5,70 per a les branques de coneixement d'enginyeria i arquitectura, i de 6,30 per a la resta de branques. D'altra banda, han d'haver superat 60 crèdits (com a mínim), quan presentin la sol·licitud.

Els dos darrers requisits són haver estat seleccionat per a una estada en el marc dels programes de mobilitat internacional i conèixer prou la llengua de la universitat de destinació.

Durada, sol·licitud i més informació

Al marge del temps que duri l'estada, l'ajut és per a un màxim de sis mesos. Durant aquest temps, l'estudiant rep 200 euros mensuals per pagar les despeses que li comporti estudiar en el país de destinació.

La sol·licitud la pot formalitzar la persona interessada per via electrònica a través del web Tràmits Gencat fins al 20 de juny. També pot demanar més informació per correu electrònic a l'AGAUR (beques_agaur(ELIMINAR)@agaur.gencat.cat) o a l'Oficina de Relacions Internacionals de la URV (mobility(ELIMINAR)@urv.cat).