La URV convoca el concurs #catésdelleiURV

El premi, un curs de qualsevol llengua al Servei Lingüístic

La Universitat Rovira i Virgili s'afegeix a la campanya «En català, també és de llei», del Govern català. Aquesta campanya vol animar els ciutadans a utilitzar el català en les seves relacions amb la justícia. Per aquesta raó, el Servei Lingüístic i la Facultat de Ciències Jurídiques han convocat el concurs #catésdelleiURV.

El concurs ofereix al guanyador un curs del Servei Lingüístic de qualsevol llengua. Hi pot concursar qualsevol membre de la comunitat URV (estudiant, professor o PAS), però cal que sigui seguidor del compte de Facebook o Twitter de Llengües URV en el moment de participar-hi. S'hi podrà participar del 4 al 15 de maig de 2015.

També cal dir que l'apunt (en el cas de Facebook) o la piulada (en el cas de Twitter) ha d'especificar una acció que es pugui fer en català en el món de la justícia (per exemple: «Tinc dret a fer servir el català en qualsevol declaració oral» o «El meu advocat m'ha de representar en català»). A més, tant en els apunts com en les piulades s'hi ha incloure l'etiqueta #catésdelleiURV.

Línia de recerca

D'altra banda, la Facultat de Ciències Jurídiques inclourà una línia de recerca sobre dret lingüístic en els treballs de fi de grau que s'han de dur a terme el curs vinent. A més durant el mes de maig hi haurà intal·lada l'exposició «El català, llengua d'Europa» al CRAI del campus Catalunya.

La campanya del Govern català

«En català, també és de llei» és una campanya pensada, especialment, perquè la ciutadania tingui clar que la justícia disposa de tots els recursos per treballar en català. També vol, entre altres qüestions, que els ciutadans sàpiguen que els documents en català són vàlids en qualsevol cas i que poden triar la llengua en què l'advocat els ha de representar.

Però la campanya va més enllà i ofereix resoldre tots els dubtes que es puguin tenir sobre l'ús del català al món de la justícia. A més, posa a disposció dels ciutadans les eines per poder formular queixes en el cas que no se'ls respectin els drets lingüístics.

«En català, també és de llei» la du a terme la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura. Hi col·laboren el Departament de Justícia, el Consell dels Col·legis d'Advocats de Catalunya, el Col·legi de Notaris de Catalunya, el Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, el Deganat Autonòmic dels Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles de Catalunya, i el Consell de Col·legis de Graduats Socials de Catalunya.