Lyrics Training, ara en català, també

Gabriel Plana Gavaldà, professor de la URV, aconsegueix que el català s'incorpori a Lyrics Training, una eina molt útil per als que aprenen una de les 8 llengües que acull el web

Dimarts passat (10-03-2015) el català es va incorporar a la llista d'idiomes que Lyrics Training ofereix al seu web. Aquest web permet jugar i aprendre anglès, castellà, francès, alemany, italià, portuguès, neerlandès i ara també català mentre s'escolta una cançó. L'aprenent escull el nivell de dificultat amb què vol jugar i, en un vídeo subtitulat en la llengua de la cançó, pot seguir-ne la lletra.

Mentre l'aprenent escolta la cançó i en llegeix la lletra, de tant en tant, ha d'omplir espais buits amb les paraules que hi falten. Segons el nivell de dificultat escollit, hi ha més o menys espais per omplir. Com més ràpid s'omplen i més correctament es fa, més puntuació s'aconsegueix.

Gabriel Plana és el professor de la URV que ha aconseguit que Lyrics Training incorporés el català. Va descobrir el web en un curs de conversa d'anglès impartit pel Servei Lingüístic. En aquell curs, li van recomanar Lyrics Training, perquè oferia una manera molt amena i divertida de millorar la llengua.

Després d'haver-hi jugat en anglès, va proposar-se d'intentar que el web també incorporés cançons en català. A final de l'any passat ho va sol·licitar i Lyrics Training li va contestar que a la millor ho farien més endavant. Gràcies a la seva insistència i a la col·laboració que de manera altruista ha prestat als administradors del web, aquests finalment han incorporat el català als seus serveis.

Avui, només tres dies després d'haver-lo incorporat, Lyrics Training ja ofereix més de 60 cançons en català. A més, a Gabriel Plana li han assignat el rol de revisor de cançons en català. Aquest professor de la URV havia creat un grup al Facebook que va anomenar «Volem LyricsTraining en català» per recollir-hi adhesions. Ara l'ha reanomenat: «LyricsTraining en català» per fer-ne difusió.