Tarragona celebra el Dia Internacional de la Llengua Materna

Victoria Dubinova, estudiant de la URV, hi explica la seva biografia lingüística

El Ple pel Català al Camp de Tarragona va celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna divendres passat, 20 de febrer, amb un acte en què quatre estudiants estrangeres de català van explicar la seva biografia lingüística.

Victoria Dubinova, alumna del nivell C2 de català al Servei Lingüístic i estudiant del grau d'Anglès de la URV, va ser una de les quatre persones que va compartir la seva trajectòria d'aprenentatge lingüístic i la seva passió pels idiomes. Els altres tres alumnes pertanyien als centres de normalització lingüística de Tarragona i Reus i a l'IES Pons d'Icart de Tarragona. La Victoria és d'origen rus i, a més del rus, el català i el castellà, domina l'anglès i l'alemany.

Prèviament a l'acte, que es va fer als Serveis Territorials de Cultura a Tarragona, va tenir lloc la reunió anual del Ple pel Català al Camp de Tarragona, en què participa la Universitat Rovira i Virgili a través del Servei Lingüístic, l'ICE i el Departament de Filologia Catalana.