La URV participa en el Ple pel Català al Camp de Tarragona

L'òrgan de cooperació prepara les activitats per al 2015

Ahir es va reunir el Ple pel Català al Camp de Tarragona per fer balanç del 2014 i projectar les activitats conjuntes del 2015. El Ple és l'òrgan que agrupa les entitats socials i les institucions que treballen per fomentar el català a les comarques tarragonines.

En la reunió d'ahir, membres de la Coordinadora d'Associacions de la Llengua van presentar el projecte Junts. Aquest programa se centra en el voluntariat i vol iniciar parlants d'altres llengües al català (A1) a través de la conversa.

D'altra banda, entre els projectes que du a terme el Ple, destaquen la celebració del Dia Internacional de la Llengua Materna (21 de febrer), el cicle de cinema en català, la campanya pel català a la justícia o la Viquimarató.

Institucions i entitats

La Direcció General de Política Lingüística i els Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat de Catalunya, coordinen el Ple, que està integrat per la Universitat Rovira i Virgili (a través del Departament de Filologia Catalana, l'ICE i el Servei Lingüístic), els centres de normalització lingüística de Tarragona i Reus, Òmnium Cultural, l'APELLC, la Biblioteca Pública de Tarragona, el Departament d'Ensenyament, el Departament de Justícia, l'Ajuntament de Reus i la Plataforma per la Llengua.