Els estudiants de mobilitat, fascinats per les cases Castellarnau i Canals

Visita cultural organitzada pel Servei Lingüístic

Dissabte passat universitaris estrangers de mobilitat de la URV que estudien els primers nivells de llengua catalana van visitar dos edificis extraordinaris de Tarragona: la Casa Castellarnau i la Casa Canals. L'activitat s'emmarcava dins el cicle de visites culturals que el Servei Lingüístic ofereix als aprenents de català dels nivells inicials que acaben d'arribar al país, anomenat Outings.

La Casa Castellarnau és una gran casa senyorial de final del segle XIV. Amb estructures arquitectòniques d'èpoques diverses, Carles de Castellarnau la va comprar al segle XVIII i en va remodelar la façana i la distribució interior. De la part noble en destaca el saló de ball.

Després, els estudiants van visitar la Casa Canals, que es va edificar cap a final del segle XVIII. En el mateix lloc que ocupa, hi havia hagut un gran edifici del segle XV, però fou destruït durant la guerra dels Segadors (1640-1652).

La planta noble -com la Casa Castellarnau- també disposa d'un magnífic saló de ball; en aquest cas, d'estil neoclàssic. L'edifici també té un jardí romàntic, que no és arran de carrer, sinó a l'alçada de la planta noble.

Els Canals hi van habitar fins a final del segle XX. El 1992 la va adquirir el Govern de Catalunya i posteriorment la va cedir a l'Ajuntament de Tarragona.