Els alumnes estrangers aprenen català abans de començar el curs

Les peticions per cursar l'A1 han desbordat les previsions del Servei Lingüístic

Del 27 d'agost al 5 de setembre, els alumnes estrangers de la URV han pogut començar a aprendre la llengua catalana. Just abans de començar les classes del primer trimestre, el Servei Lingüístic de la URV els ha ofert el nivell A1 de llengua catalana (és el nivell inicial del Marc europeu comú de referència per a les llengües).

El curs ha estat un èxit i l'ha seguit una gran diversitat d'alumnes (alemanys, colombians, eslovens, holandesos, hongaresos, italians, mexicans, suïssos, xinesos). Són estudiants d'Arquitectura, Comunicació, Economia, Filologia, Medicina... que cursen part dels seus estudis a la URV.

El Centre Internacional de la URV, que acull els alumnes de mobilitat (nom amb què es coneix el col·lectiu d'alumnes estrangers), es va fer càrrec d'informar-los sobre aquest curs. A causa de l'èxit, tan sols 20 alumnes de més de 90 s'hi van poder matricular. Segons la professora del curs, Mònica Batet: «No ens esperàvem una resposta tan positiva. Estem molt satisfets.»

Al llarg de l'any, els alumnes de mobilitat també poden estudiar el català a la URV gràcies a l'oferta de cursos del Servei Lingüístic, amb diversitat de modalitats d'aprenentatge (presencial, semipresencial i virtual). Es tracta de cursos gratuïts que complementen l'estada dels alumnes estrangers a Catalunya.

Activitats complementàries

A més de les classes, els alumnes han participat en xerrades, visites turístiques, projeccions de pel·lícules en llengua catalana o fins i tot aperitius. «Pretenem que els alumnes, a més de conèixer el català, s'integrin a poc a poc a la Universitat i al país que els acull», assegura Mònica Batet.