Praxi Lingüística

El relatiu en funció de complement directe d'una oració relativa explicativa

Quan fa de complement directe d'una oració relativa explicativa, escrivim el pronom relatiu amb la forma que (i no pas amb les formes al que, a qui o al qual):

*El cap de l'oposició ha denunciat el fracàs del govern, al que / a qui / al qual ha censurat pel seu esgotament i falta de credibilitat.

El cap de l'oposició ha denunciat el fracàs del govern, que ha censurat pel seu esgotament i falta de credibilitat.

*Aquesta jove investigadora, a la que / a qui / a la qual valoro molt, s'incorporarà al nostre grup de recerca.

Aquesta jove investigadora, que valoro molt, s'incorporarà al nostre grup de recerca.

La senyora Puig que recordo com una estudiant de Filologia Clàssica que ja participava en debats sobre la tradició humanista– és la nostra convidada d'avui.

Oracions relatives especificatives i explicatives