La URV ofereix català i espanyol als alumnes nouvinguts

Dilluns el Servei Lingüístic de la URV obre la matrícula dels cursos del 2n quadrimestre de català inicial i d'espanyol per a estrangers.

Dilluns que ve els alumnes nouvinguts de la URV es podran matricular en diversos nivells de català i espanyol. Pel que fa al català, hi ha una primera oferta per als cursos Inicial (A1), Gràcies (A1), Bàsic 1 (A2.1) i Bàsic 2 (A2). A partir del 15 de febrer, s'obrirà matrícula per als nivells de català Elemental 1, Elemental 2 (B1), Intermedi 1, Intermedi 2 (B2), Suficiència 1 i Suficiència 2 (C1). Quant a l'espanyol, els alumnes nouvinguts podran cursar l'ELE 1 (A1), l'ELE 2 (A2), l'ELE 3 (B1.1) i l'ELE 4 (B1.2).

En els primers nivells, els alumnes hi treballen la comprensió i l'expressió oral, per tal que puguin adquirir les habilitats mínimes per comunicar-se en català i espanyol. En la resta de nivells, hi aprenen a extreure informació de textos reals, explicar fets i escriure textos breus amb un lèxic bàsic.

D'altra banda, el Servei Lingüístic organitza, de manera complementària, diverses activitats culturals per a aquests alumnes nouvinguts. D'aquesta manera, es pretén que es puguin integrar més fàcilment a la comunitat universitària.