A Tarragona, més de 150.000 octets nous a la Viquipèdia

En una nova edició de la Viquimarató, divendres passat, gairebé 50 inscrits van introduir a la Viquipèdia més de 150.000 octets (bytes).

Divendres passat (20-11-2015) es va dur a terme la Nit de la Llengua al Món Digital (la tercera que s'organitza des de la Direcció General de Política Lingüística, amb la col·laboració d'Amical Wikimedia). Enguany dos grups van treballar de manera simultània, un a Barcelona i l'altre a Tarragona, de les 6 de la tarda a les 11 de la nit.

A Tarragona, els gairebé 50 voluntaris van introduir més de 150.000 octets a la Viquipèdia. D'una banda, els viquipedistes tarragonins van traduir articles sobre el català a l'alemany, l'anglès, l'àrab, el francès, l'espanyol, l'italià, el romanès i el rus. D'una altra banda, també van introduir, a la Viquipèdia, continguts nous vinculats a l'àrea de Tarragona i relacionats amb la sociolingüística, la dialectologia, la toponímia i l'onomàstica.

A Tarragona, als voluntaris viquipedistes els va acollir el Port de Tarragona al Tinglado 1 del Moll de Costa. També van ajudar a dur a terme aquesta III Nit de la Llengua al Món Digital el Servei Lingüístic i el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, la Biblioteca Pública de Tarragona, l'Escola Oficial d'Idiomes de Tarragona i el Centre de Formació d'Adults Josepa Massanés i Dalmau.

La Viquipèdia

La Viquipèdia és una enciclopèdia lliure i té el suport de la Fundació Wikimedia. L'edició en català de la Viquipèdia va ser la segona que es va crear, després que ho fes l'anglesa, el 2001. El català ocupa la 17a posició amb 480.982 articles. D'altra banda, l'occità, que aquest cop es va treballar des de Barcelona, disposa a la Viquipèdia de 88.695 articles.