La URV participa en el Ple pel Català al Camp de Tarragona

Dimecres, 3 de desembre de 2014

L'òrgan de cooperació prepara les activitats per al 2015

Ahir es va reunir el Ple pel Català al Camp de Tarragona per fer balanç del 2014 i projectar les activitats conjuntes del 2015. El Ple és l'òrgan que agrupa les entitats socials i les institucions que treballen per fomentar el català a les comarques tarragonines.

En la reunió d'ahir, membres de la Coordinadora d'Associacions de la Llengua van presentar el projecte Junts. Aquest programa se centra en el voluntariat i vol iniciar parlants d'altres llengües al català (A1) a través de la conversa.

D'altra banda, entre els projectes que du a terme el Ple, destaquen la celebració del Dia Internacional de la Llengua Materna (21 de febrer), el cicle de cinema en català, la campanya pel català a la justícia o la Viquimarató.

Institucions i entitats

La Direcció General de Política Lingüística i els Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat de Catalunya, coordinen el Ple, que està integrat per la Universitat Rovira i Virgili (a través del Departament de Filologia Catalana, l'ICE i el Servei Lingüístic), els centres de normalització lingüística de Tarragona i Reus, Òmnium Cultural, l'APELLC, la Biblioteca Pública de Tarragona, el Departament d'Ensenyament, el Departament de Justícia, l'Ajuntament de Reus i la Plataforma per la Llengua.

Pujar