La URV fa balanç del Pla de política lingüística

Satisfacció pel 70% d'actuacions dutes a terme

La Comissió de Política Lingüística de la URV va fer un balanç positiu del Pla de política lingüística del 2012-2014 i va començar a treballar en l'elaboració del nou pla, que es començarà a aplicar al gener del 2015.

Així, en la sessió que va tenir lloc ahir dimecres, la Comissió va aprovar el balanç del pla que tot just acaba. Segons la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila, "la valoració és del tot satisfactòria: s'han assolit el 70% d'actuacions previstes i s'ha avançat en la millora de la qualitat lingüística i en la promoció del català i el multilingüisme".

Així mateix, la responsable universitària va avançar que els aspectes pendents del pla "s'inclouran en el nou pla de política lingüística, que abastarà el període 2015-2017". Precisament la Comissió de Política Lingüística va iniciar el procés d'elaboració d'aquest nou full de ruta lingüístic de la URV, que es preveu que l'aprovi el Consell de Govern de la Universitat el 18 de desembre.

En la mateixa sessió de la Comissió es va donar compte dels ajuts Interlingua 2014, que la Generalitat atorga a la URV per a projectes de promoció del català i les terceres llengües, que ascendeixen a 46.900 €.