Finalitzen les II Jornades Internacionals EnELE

Es van dur a terme dijous i divendres de la setmana passada al campus Catalunya de la URV

Dijous i divendres de la setmana passada, es van realitzar a la URV les II Jornades Internacionals EnELE. S'hi van inscriure una cinquantena de professionals i de docents i investigadors que s'estan formant en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera (E/LE).

Com en les primeres jornades, es van continuar analitzant els aspectes que, a mitjà termini, regiran l'ensenyament de les llengües estrangers des de la perspectiva del docent, l'investigador i l'estudiant. L'edició d'enguany, en concret, es va centrar en l'avaluació entesa en un sentit ampli: l'avaluació a l'aula, l'avaluació institucional, els criteris establerts per avaluar el procés i l'estat d'aquesta qüestió.

Hi van participar com a ponents convidades Teresa Bordón, professora de la Universitat Autònoma de Madrid; Susana Llorián, docent en diversos cursos de formació de professorat en E/LE, i Ane Muñoz, membre de l'Àrea Acadèmica de l'Instituto Cervantes. D'altra banda, a més de les ponències, s'hi van programar, com a novetat, diversos tallers centrats en l'avaluació, però també en altres aspectes vinculats a l'ensenyament d'E/LE.

Organitades pel Grup de Recerca en Lexicografia i Ensenyament de Llengües Estrangeres (Departament de Filologies Romàniques), també hi han col·laborat la Facultat de Lletres de la URV, el Centre d'Estudis Hispànics URV i la Diputació de Tarragona, entre d'altres.