La URV dóna la benvinguda als estudiants internacionals

Més de 100 estudiants estrangers participen en una jornada plena d'actes institucionals i culturals

Ahir la URV va donar la benvinguda als nous alumnes internacionals que s'han incorporat a la comunitat universitària aquest quadrimestre. Els actes es van iniciar al matí amb un acte institucional al Paranimf del Rectorat en què van intervenir Mar Gutiérrez-Colon, vicerectora d'Internacionalització; Marina Casals, directora de l'I-Center, i John Bates, coordinador del Servei Lingüístic.

Després els estudiants van recórrer la ciutat de Tarragona amb el Trenet Turístic. Abans de dinar, van participar en l'assaig dels Pataquers a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya.

Després de dinar, es va tancar la jornada amb una colla de tallers de cultura. L'Esbart Dansaire de Tarragona es va fer càrrec d'ensenyar a ballar una de les danses més divertides de la ciutat: el Ball de Cossis. D'altra banda, el tècnic lingüístic Jordi Pujol va explicar els trets més bàsics de la llengua i la cultura catalanes. Finalment, l'enòleg Toni Sánchez va iniciar els nous estudiants estrangers de la URV al món del vi. Els participants van poder tastar els vins que elabora la Facultat d'Enologia de la URV.

Segons el Servei Lingüístic, que organitza la jornada conjuntament amb l'I-Center de la URV, «aquest ha estat un dels anys amb més participació d'alumnes estrangers».