La URV posa en marxa el Pla de foment de terceres llengües

Els estudiants faran una prova d’anglès quan comencin i acabin el grau, i la URV els oferirà cursos i recursos per millorar-ne el nivell

La URV posa en marxa aquest curs el Pla de foment de terceres llengües, que té com a objectiu encoratjar tots els estudiants perquè millorin el coneixement d'anglès, atesa la importància dels idiomes en la formació i l'ocupabilitat futura.

Com a conseqüència d'aquest pla, a partir d'enguany tots els estudiants de primer de grau hauran de fer una prova de nivell d'entrada d'anglès. En funció d'aquest nivell, l'estudiant podrà millorar el coneixement d'aquest idioma a partir dels cursos i recursos que la Universitat els oferirà. Així mateix, al final del grau els estudiants hauran de fer una prova de sortida (llevat que acreditin documentalment el C1). Els resultats de les proves, tant d'entrada com de sortida, constaran a l'expedient de l'alumne. D'aquesta manera, la URV obtindrà informació precisa sobre el nivell d'anglès dels estudiants de grau, essencial per a una planificació estratègica efectiva.

Per garantir aquest procés de millora durant els estudis, la URV oferirà diferents opcions d'aprenentatge. D'una banda, el Servei Lingüístic té previst impartir cursos d'anglès als campus Catalunya i Bellissens, que l'estudiant es podrà finançar gràcies als ajuts de la Generalitat de Catalunya. La condició per rebre aquests ajuts és aprovar l'examen final i que el curs sigui dels nivells A2, B1, B2.1 o B2. D'altra banda, la Universitat també ofereix els serveis de l'Espai d'Aprenentatge de Llengües, que organitza grups de conversa presencials de caràcter gratuït. A més, es posaran a l'abast tot un seguit de recursos en línia, tant de la URV com de tot el sistema universitari català.

Les proves de nivell d'entrada per als alumnes de primer es fan durant les jornades d'acollida. Els resultats de les proves es publiquen el 17 de setembre. En funció d'aquests resultats, els alumnes es poden matricular del 17 al 23 de setembre als cursos del Servei Lingüístic, que comencen el 30 de setembre.